O bratislavskej kapele Bad Karma Boy budete márne hľadať rozsiahle informácie, ktoré by vám pomohli identifikovať ich súkromné životy. Nenájdete ani žiadne éterické vyhlásenia v ich životopise, ani dlhé kvetnaté reči o ich hudobnom rodokmene. Skoro by sa zdalo, že kapela chce byť neviditeľná. No až po vypočutí ich albumu k vám prehovoria ich životy.
Stabilné jadro skupiny tvoria Juraj Marikovič, Adela Tihláriková a Peter Hrabě. Na svojom debute dopĺňa toto trio hviezdni hostia, čo môže evokovať multižánrový all stars band. Veď stačí napríklad menovať džezových majstrov Martina Gašpara, Erika Rothensteina, Nikolaja Nikitina, bluesovú autoritu Boboša Procházku, či elektronických mágov Stroona a Jonatána Pastirčáka – ten však nevytvára svoje obvyklé temné beaty, ale skladby obmäkčuje svojim violončelom.
Bad Karma Boy – Na ceste
[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=VLNp3IFXf-A‘]
V úvodnej skladbe Zima sa silný bluesový začiatok po chvíľke prelína do folk rocku a táto štýlová dvojznačnosť je charakteristická pre celý album. Kapela má zmysel pre napísanie silnej melódie, ktorú obkolesujú pestré, no nie ťažkopádne aranžmány. Refrény sú silné, nevtieravé a vďaka triezvemu využitiu ľudových nápevov a rôznorodej inštrumentácie (vibrafón, violončelo, drumbľa, trúbka, saxofón, kontrabas) aj rôznorodé.
Bad Karma Boy – Zima
[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=65QLHRZ8RAc‘]
Veľmi dôležitou zložkou ich hudobnej reči je rytmus, ktorý nie je jednoliaty, ale mení sa s charakterom kompozície. Bad Karma Boy používajú vizuálno hudobné videnie, preto ich skladby ponúkajú asociačné vírenie. Ich slovenské texty nie sú korenené lacným poetizmom, ale sú melancholicky neštylizované. Bad Karma Boy je presne toľko potrebovaný prototyp silnej slovenskej melódie o ktorej si mnohí mysleli, že už nikdy nepríde.
(promo poskytlo hud. vydavateľstvo Slnko Records)