Hudobné esá osemdesiatych rokov pomaly starnú, ale svoju hru ešte nedohrali. Holly Johnson, najskôr známy ako spevák Frankie Goes to Hollywood, neskôr sólista, vydal v septembri minulého roku album Europe. Či ním ovládne Európu a celý svet, tak ako kedysi skladbami Power of Love, či Relax, je otázne.
Keď sa povie Liverpool, spomenieme si na futbalový klub alebo na Beatles. Anglické mesto je však rodiskom viacerých úspešných ľudí. V osemdesiatych rokoch tam vznikli aj spomínaní Frankie Goes to Hollywood (FGTH). Ich megahity zaznamenali ohromný úspech, a dlho sa držali na popredných priečkach hudobných rebríčkov. Holly Johnson, ktorý sa od kapely odpojil v roku 1987, vydal naposledy album pred pätnástimi rokmi. Teraz sa pripomína novými jedenástimi skladbami. Najvýraznejšou skladbou albumu Europe je optimistická a bezstarostná Dancing With No Fear. Keď Holly začne spievať, pomyselne vám podáva ruku, a ťahá vás na tanečný parket. Pokojne sa nechajte zlákať. Slúchadlá do uší, a určite pri nej aj na ihrisku nabeháte zopár kilometrov. Podobne je ladená asi tretina albumu. Tanečné prvky sú poznať aj v Follow Your Heart. Spočiatku sa pomaly rozbieha a ústí v lepivom refréne s vokálmi. Gitarové prvky dopĺňajú zvuky synthetizátoru v singli Heaven´s Eyes, ktorej text znie síce ako jedno veľké klišé, ale také sú predsa všetky pesničky o láske.
Holly Johnson – Heaven´s Eyes
Tú Holly rozoberá aj v In And Out of Love. Prudko romantická, nie však pomalá. Aj samotný videoklip ku skladbe vyjadruje rozdielnu podobu lásky pre každého z nás. Asi tak ako sa líšime jeden od druhého. A líšia sa aj skladby albumu Europe. Na prvýkrát sa vám možno zlejú všetky dohromady, no pri dôkladnejšom počúvaní zistíte, že každá je jedinečná a originálna. Konkrétne aj pieseň Europa so silným politickým podtónom. Holly v nej apeluje na spoločnosť, aby sme zahodili všetko zlé a hľadeli viac do budúcna. Raz výrazným, intenzívnym hlasom, raz zase tajomným sugestívnym šepotom.
Holly Johnson – Europa
https://www.youtube.com/watch?v=emILL8NcxpA
Veľmi dobre to do seba zapadá. Možno až na Glorious, pri ktorej som trochu váhala. Komická predstava podupkávajúceho Hollyho v zbore medzi rádovými sestrami. Radšej som si po nej vypočula Americanos, aby mi pripomenula, kto bol ikonou Frankie Goes To Hollywood. Jedinečný hlas Holly Johnsona sa odrazil aj v So Much It Hurts, kde som čakala na vypuknutie asi tak silného refrénu ako je v Power of Love. Prvé i posledné sekundy skladby Your In My Dreams Tonight sú ohraničené rovnakými prvkami. Kraftwerkovský začiatok v Your In My Dreams Tonight naznačuje, kam až siahajú začiatky produkcie Holly Johnsona. Zanechala vo mne silný dojem. Treba pozorne načúvať, a aj v tanečným skladbách možno nájsť hlbšie myšlienky. Veď Johnson nie je len tak hocijaký hudobník. Veľa kapiel, ktoré začínali pred viac ako tridsiatimi rokmi sú dnes už za zenitom, a udržiava ich na scéne viac meno ako ich súčasná tvorba. Preto treba dať povinne každý večer jeden otčenáš za renesanciu hudobnej scény, ktorá bude charakteristická tak ako boli osemdesiate roky. Mimochodom Holly Johnson sa predstaví vo svojej slovenskej koncertnej premiére 27. augusta v Starej Tržnici, v rámci svojho výročného programu Holly johnson celebrates 30 years of frankie goes to hollywood. Na koncerte zaznejú skladby z nového albumu, ako aj staré hity Frankie Goes to Hollywood.