Vystavať na dvanástich stránok scenára takmer dvojhodinový príbeh je odvážne. Nemecký režisér Sebastian Schipper to navyše spravil iba na jeden záber. Jeho film Victoria rozpráva o mladej Španielke, ktorá si prišla do Berlína budovať nový život. Počas jednej divokej noci sa Victoria zoznámi so štyrmi mužmi. Ich osud je spečatený.
Téma, čo sa môže stať počas jedného večera nie je žiadnou novinkou. A pri pozeraní Victorie diváka hneď napadne asociácia s ďalšou berlínskou snímkou Lola beží o život. Sebastian Schipper však úplne odlišne narába s plynúcim časom, neponúka takú adrenalínovú jazdu ako Tom Tykwer. Svoj film buduje na pomalom tempe bez jediného strihu. Atmosféra však postupne hustne. Tá počiatočná bezstarostnosť je skľučujúca a diváka omráči bod zlomu. Hlavná kriminalistická zápletka dejom iba hýbe, no paralelne s ním sa tu vynára ešte zaujímavejší príbeh okolo hľadania vlastnej identity. Sny, ambície a prehry pomaly vyliezajú na povrch. A to všetko je nakumulované do Victorinej interpretácii Mefistovho valčíka. Medzi Victoriou a štyrmi mladíkmi vzniká zvláštne puto a prianie mať skutočných priateľov ospravedlňuje inak neiracionálne chovanie sympatickej Španielky.
Victoria – trailer
O hudobnú zložku filmu sa postaral berlínsky skladateľ Nils Frahm. Jeho hudba sa nakoniec stala tým pravým strihom v tejto bezstrihovej snímke. Do Frahmovho magického a jednoliateho ambientu vstupujú silné nuancie, ako je napríklad prízvuk hlavných postáv, či kombinácia hudobných a nehudobných zvukov: vzlykanie Victorie a sláčikový ťah violončela.