Scandi je výberovou – žánrovou prehliadkou aktuálnych filmov severskej kinematografie. Osem filmových premiér a šesť repríz dalo aspoň základný podnet na dôkladnejšie spoznávanie škandinávskych filmov.
O severských náturách sa zvykne tvrdiť, že sú ospalé, ale opak je pravdou. Zvlášť dobre to je vidno v severských filmoch, ktoré sú čulé, svieže a plné pohybu. Ich emotívny základ je postavený na ľudskosti, krásnych prírodných scenériách, neeurópskej architektúre a pestrej hudobnej zložke, ktorá zohráva v škandinávskej kinematografii dôležitú úlohu.
Festival SCANDI ponúkol mnoho zaujímavých príbehov, jedným z nich bol aj film Vlna. V ňom sa nádherná nórska príroda ukázala vo všetkej svojej zradnosti. Napriek banálnemu scenáru dokázal zaujať zaujímavou hrou svetla a tmy. Očarujúce severské ticho ešte viac umocnila hudba Magnusa Beita, ktorý je podpísaný aj pod hitom Closer – v interpretácii Ne – Ya. Elektronické impulzy a hrozivé návaly ticha umocnené bicími nástrojmi Vás nasmerujú aj k samotnému soundtracku. Odporúčame!
The Wave – trailer
Snímka Druhá šanca je určená pre milovníkov fenoménu severských kriminálnych filmov. Režisérka Susanne Bier založila svoj príbeh na dramatickom rozhodovaní dvoch detektívov – kolegov. Túto hru dvoch odlišných charakterov mohli diváci vidieť v mnohých filmov, napríklad v sérii Smrtonosná pasca, či v seriáli True Detectiv. Sprievodná hudba Johana Söderqvist je skôr komornej povahy, pomaly buduje napätie, keďže dánska severská kriminálka nie je postavená na prostoduchej akcii, ale na postupnom odhaľovaní motívov konania hlavných postáv.
En Chance Til – trailer
Odľahčenie priniesla dánska akčná komédia Blikajúce svetlá, v ktorej sa diváci dostali do podhubia kodanských podvodníkov. Veru, aj jedno z najbezpečnejších európskych miest má svoju temnú stránku. Hudobná zložka vychádza z neoromantizmu, najzaujímavejšie pasáže boli v kombinácii tympan vkrádajúcich sa do zvukov vystrelených guliek. Naozaj pôsobivo spracované.
Blinkende lygter – trailer
O hudbu sa postaral Jeppe Kaas, ktorý pracoval aj na ďalšom uvedenom filme Mäsiari, pripomínajúca slávnu snímku Delikatesa. Existenciálny príbeh Holub sedel na konári a premýšľal o živote „do farbil“ skladateľ Hani Jazzar. Hudba tu zvýrazňuje komické prvky a grotesknosť, veď samotný autor je známy svojím humorom i v súkromí, keď vo vlastnej kapele Jazzar mieša parodické texty s poriadnou dávkou irónie, čo dobre znázorňuje skladba Jesus Says Relax. K festivalovej snímke Holub sedel na konári… vytvoril skladateľský tandem s Gormom Sundbergerom.