Dielo Richarda Wagnera opäť v Slovenskej filharmónii. Na koncertoch 9. a 10. marca uvedie Slovenská filharmónia koncertné naštudovanie druhého dejstva Tristan a Izolda.
Po kratšom čase tu opäť máme koncertné uvedenie diela Richarda Wagnera. V novembri minulého roka to bola koncertná suita Nibelungov prsteň bez slov v spracovaní Lorina Maazela, v naštudovaní Emmanuela Villaumeho. Tentokrát je pre publikum bratislavskej Reduty pripravené druhé dejstvo z opery Tristan a Izoldy.
Toto priekopnícke dielo v oblasti harmónie stále udivuje farebnosťou orchestrálnej inštrumentácie, kde hlavnú úlohu zohrajú tzv. leitmotívy a Tristanovský akord, ktorý rozšíril tradičný tonálny systém. Po hudobnej stránke je predobrazom hudobnej moderny a definoval ďalšiu cestu európskej hudby.
Zmyselnosť a vášeň, s akou sa Wagner pohráva s divákom a dráždi ho, predstavuje veľkú inšpiráciu aj v milostných filmových príbehoch. Po jeho hudbe siahli viacerí režiséri. Jedno z najoriginálnejších spracovaní ponúkol Lars von Trier vo filme Melanchólia, kde pomocou Wagnerovho motívu vyjadril chtivosť, zúfalstvo aj odovzdanosť osudu.
Koncertné naštudovanie z druhého dejstva opery Tristan a Izolda pripravil svetoznámy dirigent Juraj Valčuha, ktorý sa so Slovenskou filharmóniou predstavil naposledy na jesenných Bratislavských hudobných slávnostiach.
Slovenská filharmónia bude pod jeho taktovkou sprevádzať sólistov – sopranistku Maidu Hundeling (Isolde), tenoristov Norberta Ernsta (Tristan) a Juraja Kuchara (Melot), mezzosopranistku Ester Pavlů (Brangäne), barytonistu Martina Mikuša a basistu Petra Mikuláša (Marke).