Vystavať festival na jednom autorovi sa môže zdať ako všedný zámer, no monotematickosť v prípade W. A. Mozarta nehrozí. Fluidum viedenského génia spočíva v jeho nesmrteľných melódiách, ktoré putujú od jedného diela k druhému. Rozmanitosť viedenského klasika predstaví na štyroch koncertoch, štvrtý ročník Bratislava Mozart Festival.
Na dnešnom otváracom koncerte (15.10 – Zrkadlová sieň Primaciálneho paláca) zaznie raritné dielo, ktoré nás prenesie do nevšedného prostredia – kolkárskej dráhy botanika a baróna von Jacquina. Mozart pre tohto výstredného šľachtica skomponoval sadu sonát, ktoré zaznejú v podaní maďarskej klaviristky Petry Somlai, sekundovať im bude séria skladieb určená pre duo, trio a kvinteto basetových rohov interpretovaná súborom Schöllnast consort.
Cieľom festivalu je predstaviť Mozartovu hudbu v netradičných aranžmánoch a preskupiť ju do nezvyčajnej inštrumentácie, či predostrieť v autentických súvislostiach. Udeje sa tak na koncerte súboru spájajúceho zahraničných a slovenských hudobníkov Maria Theresia Harmonie (20.10 – Dvorana VŠMU), kde pod vedením renomovaného belgického hobojistu Benoîta Laurenta uvedú málo uvádzanú Serenádu B Dur /Gran Partitu. Nevšedný nástroj G violon predstaví Mozartových nasledovníkov na koncerte Soirée à Presbourg 1809. Pôjde o jediný koncert, kde nezaznie hudba viedenského klasika, ale tvorba jeho talentovaného žiaka Johanna Nepomuka Hummela a rovesníka Juraja Družeckého.
Záver festivalu sa bude niesť v majestátnych tónoch predznamenajúcich večnosť, keď v Dome sv. Martina (27.10), pár dní pred Pamiatkou zosnulým, prídu sólisti salzburskej koncertnej spoločnosti odohrať jedno z najkrajších a najpietnejších diel W. A. Mozarta – Requiem d mol K 626.