Dnešný a zajtrajší koncert Slovenskej filharmónie ponúkne intímne spojenie huslí a violončela. Huslistka Alena Baeva a violončelista Julian Steckel v sprievode Slovenskej filharmónie.
V rámci pravidelného cyklu Hudba troch storočí sa pred publikom otvorí obzor symfonickej hudby, ktorá vnáša nehu aj uzmierenie. Práve motív odpustenia je podľa dobovej legendy príznačný pre Dvojkoncert pre husle, violončelo a orchester a mol, op. 102 od Johannesa Brahmsa, ktorý toto zmierovacie gesto smeroval k svojmu priateľovi a huslistovi Josephovi Joachimovi.
Dielo ukazuje nielen na význam priateľstva, ale aj na odvahu ukázať city v mužskom svete, kde to často býva spoločenským tabu. Brahms nachádzal inšpiráciu u staršieho kolegu Roberta Schumanna a v jeho symfonickej tvorbe, z ktorej zaznie Symfónia č. 4 d mol, op. 120.
Do tejto nehy vstúpi búrlivá orchestrálna skladba Noir príznačná divokými rytmickými štruktúrami a sonoristikou. Priaznivcov tvorby fínskej skladateľky Kaiji Saariaho poteší zaradenie čínskej komponistky Fang Man pohybujúcej sa v podobných medziach. Sólistami večera budú ruská huslistka Alena Baeva a nemecký violončelista Julian Steckel v sprievode Slovenskej filharmónie pod vedením Boiana Videnoffa.