Aký je rozdiel medzi hudobnou kritikou a hudobnou publicistikou? Ako sa líšila práca hudobného publicistu počas socializmu a na západe? Akou transformáciou prešla hudobná publicistika od 60. rokoch až po súčasnosť? To všetko sa dozviete v pripravovanej publikácii Daniela Heviera ml. Hudobná publicistika – v nej sa zameral na zahraničné a československé hudobné periodiká a masmédiá s dôrazom na hudobnú publicistiku.
Zároveň vyzdvihol prelomové udalosti, osobnosti a platformy. Zameral sa na rôzne podoby hudobnej publicistiky a jej premeny od tlače, rozhlasu, televízie a internetu. Poznatky tejto práce môžu napomôcť pri komplexnom dokumentovaní vývoja slovenskej hudobnej publicistiky a predostrieť odbornej aj laickej verejnosti akýsi kompas tých najdôležitejších a zlomových okamžikov v zahraničnej hudobnej publicistike.
Hudobný publicista, muzikológ a hudobný dramaturg Daniel Hevier ml. sa vo svojej výskumnej činnosti sa zaoberá vývojom slovenskej a zahraničnej rockovej hudby v 50. a 60. rokoch. Zúčastnil sa konferencií European Jazz Personalities (Bratislava) a Fenomén Zappa (České Budějovice) a príspevky z oboch sa ocitli v knižných zborníkoch: Yvetta Kajanová / Gertrud Pickhan – Jazz from Socialist Realism to Postmodernism(Peter Lang Verlag – Vladimír Papoušek / David Skalický – Fenomén Zappa (Akropolis). Aktívne sa zúčastnil aj medzinárodnej konferencie o Bobovi Dylanovi I AM NOT THERE, ktorá sa uskutočnila v Lisabone. Okrem bádateľskej činnosti pôsobí ako hudobný publicista v periodikách a magazínoch: Pravda, Knižná revue, SME, Týždeň, Full Moon, His Voices, Hudební Rozhledy, Harmonie, Hudobný život, Katolícke noviny a ďalšie. Je spoluautorom monografie TEAM: Príbeh hudobnej legendy.
Tento výskum bude zhmotnený do pripravovanej monografie.
Realizáciu výskumu podporil z verejných zdrojov formou štipendia Fond na podporu umenia.