Anglický hudobný kolektív Jungle (Josh Lloyd-Watson, Tom McFarland a najnovšia stála členka Lydia Kitto) spolu s hudobným sprievodom, zavítali toto leto v rámci svojho Volcano World Tour aj do areálu METAStadt vo Viedni. 16. júla priniesli spolu s kapelami Giant Rooks a Good Neighbours energickú a nezabudnuteľnú show plnú hudobnej radosti a tanca.
Jungle vydali svoj štvrtý štúdiový album Volcano v roku 2023, ktorý im dokonca priniesol BRIT ocenenie v kategórii „kapela roka“. Bol to ich druhý album vydaný pod záštitou vlastnej vydavateľskej spoločnosti Caiola Records, čo im poskytlo extrémnu umeleckú slobodu.
McFarland sa v rozhovore pre Rolling Stone vyjadril: „Môžeme robiť čokoľvek len chceme, a to je v hudobnom priemysle celkom neslýchané.“ Táto umelecká sloboda sa odrazila v ich koncertnej show vo Viedni, ktorá bola plná kreativity a ich typických prvkov.
Pred koncertom samotných Jungle sa publikom malo možnosť zahriať pri hudobných výkonoch rovno dvoch rozličných kapiel. Po sete Giant Rooks sa pódium premenilo na mravenisko, kde technici poctivo pripravovali stage rovnako po technickej, ako aj estetickej stránke.
Diváci mohli sledovať, ako sa pódium v priebehu hodiny premenilo na nádhernú, pozornosť pútajúcu scénu. Na pódium bola pridaná nová extra tribúna, kde sa vpredu nachádzali stanice pre McFarlanda a Lloyd-Watsona, zatiaľ čo zvyšok kapely bol umiestnený za nimi. S pripravenou scénou a západom slnka, ktorý svojimi farbami pripomínal obal ich nového albumu, bol dav úplne pripravený na začiatok koncertu.
Kapela privítala fanúšikov tanečným hitom z prvého albumu (Jungle, 2014) – Busy Earnin. Teraz už osvetlená scéna bola pôsobivá. Celá kapela bola osvetlená zozadu, čo zdôraznilo ich siluety a nútilo divákov sústrediť sa viac na hudbu a vizuál ako na individuálnych umelcov. Je neuveriteľné, do akých detailov dokážu ísť nielen hudobne, ale aj esteticky.
Počas piesne I’ve Been in Love, ktorú vytvorili v spolupráci s Channel Tres, ktorý sa však koncertu nemohol zúčastniť, sa Jungle neodovzdali zdanlivo najjednoduchšiemu riešeniu v podobe pustenia nahrávky hlasu spomínaného umelca. Jungle sa aj tu rozhodli publiku predviesť mieru svojej odovzdanosti vytvoriť nezabudnuteľný zážitok, ktorý vyzýva ľudí k zapojeniu všetkých svojich zmyslov a premietli počas svojej performance podobizeň Tresa na LED obrazovke.
Napriek tomu, že Jungle nekomunikovali s publikom excesívne, bolo cítiť ich túžbu roztancovať ho. Za rytmu Coming Back vypustili do publika plážové lopty, aby sa s nimi fanúšikovia mohli hrať. Keď umelci stáli vedľa seba a podmanili sa rytmu vlastnej hudby v podobe groovy pohybov význačných pre disco 70. rokov, bolo cítiť nie len snahu vytvoriť spomienku pre ľudí v publiku, ale i ochotu sa zabávať a užiť si koncert spolu s fanúšikmi.
Dokopy odohrali dvadsaťdva piesní, prevažne z nového albumu. Výber skladieb na koncerte zahŕňal hlavne tanečné kúsky z ich repertoáru, ktoré mali za ciel jediné – roztancovať celý dav. Koncert ukončili hitom z nového albumu Good Times. Po dohraní očakával nejeden fanúšik ešte prídavok, ktorého sme sa našťastie dočkali.
Za zvuku dlhého a tichého intra piesne Keep Moving prišla kapela na stage, aby odohrala skutočne poslednú pieseň. Po posledných troch minútach tancovania a užívania si čistej muzikantskej radosti, dôslednosti a hravosti novodobého disca od Jungle bol koncert oficiálne zakončený.
Za zvuku A Fifth of Beethoven od Waltera Murphyho sa poklonili a rozlúčili s publikom. Tým sa skončila noc, na ktorú sa mnoho ľudí – vrátane mňa – tešilo mesiace. Tento koncert predstavoval neopakovateľný zážitok a liek pre dušu, ktorého účinok môže človek pociťovať ešte po dlhú dobu od jeho odzvonenia.
Kto túži zažiť energiu disco hudby zo 70. rokov v modernom prevedení, nemal by váhať ani sekundu, keď sa rozhodnú zavítať do strednej Európy.