autor: Radoslav Lakoštík; fotografie: David Majerský
Už roky sa poľský festival OFF skloňuje v rebríčkoch najlepších letných festivalov. Podobne ako tomu bolo na uplynulom ročníku Pohody, ani poľský organizátori nesiahli po headlineroch z prvého koša. Zato veľké žánrové ukazovatele ako rock, hip-hop, R’n’b, world music, elektronická, tanečná, experimentálna či súčasná hudba prezentujú v ich najzaujímavejších podobách aké súčasná scéna ponúka.
Priateľská atmosféra, široký sortiment jedla; pre poľsky hovoriacich nechýbali diskusie a literárny stan. Toto a iné mnohé drobné detaily robia z festivalu OFF zaujímavé multižánrové podujatie.
Podobnosť s našim najväčším hudobným podujatím si všimli aj organizátori oboch festivalov a aj preto sa už druhý rok na festival OFF a Pohoda dá zakúpiť spoločný zvýhodnený lístok. Ako to však ukázal aj ročník 2019, festival OFF ešte slovenské publikum nedokázal osloviť dostatočne.
V chystanej reportáži sa zameriame na to najlepšie, čo priniesol tento ročník z nášho pohľadu. (Ne)prekvapila nás silná domáca scéna, ktorá mala opäť právom bohaté zastúpenie. Po silných menách minulých rokov ako Skalpel alebo Mitch&Mitch ukázali poliaci ďalšie esá „jazzovej“ scény ako atmosférických EABS, jazzové trio Marcina Maseckiego alebo hravý projekt Polmuz.
Priblížime strhujúce vystúpenie noisových Daughters, estetiku rozvláčnych riffov britských Electric Wizzard, či amerických OM. Dotkneme sa otázok udržateľnosti festivalu, jeho ekológie a nezabudneme ani na príjemné prekvapenia programu ako domáci súbor Zespół Pieśni i Tańca Śląsk.