Hudobný maratón alebo Bratislavská noc komornej hudby. Tri koncertné bloky predstavia komornú hudbu minulosti aj súčasnosti.
Delenie na starú a novú hudbu je logické. Avšak, paradoxne, každá skladba, ktorá odznie sa stáva minulosťou a konzervuje do tradície. Namiesto vymedzenia sa skôr ponúka ich prepojenie, tak ako sa o to snaží festival Konvergencie. Obľúbená Bratislavská noc komornej hudby prepojí 20. a 21. storočie.
Tradícia pestovania komornej hry mala pre bratislavskú scénu veľký význam. Svoje o tom vedel Alexander Albrecht – jeden zo zakladateľov hudobného života v Bratislave. Jeho súčasník Eugen Suchoň sa dotkol takmer každého hudobného žánru, z ktorého vynikajú práve diela komornej literatúry. Klavírne kvarteto č. 2 Es dur op. 87 spája Suchoňov lyrizmus a dramatickosť. Na festivale si pripomenieme 110. výročie jeho nedožitých narodenín. Ako predstaviteľ hudobnej moderny pokračoval v línii Jána Levoslava Bellu – zakladateľa slovenskej národnej hudby, od ktorého zaznie Sláčikové kvinteto d mol.
Eugen Suchoň – Klavírne kvarteto č. 2 Es dur op.87
Odznie aj dielo od dvojice českých skladateľov – Antonína Dvořáka (Klavírne kvarteto č. 2 Es dur op. 87) a Bohuslava Martinů (Bergerettes H. 275). Koncertná dramaturgia vznikla pri príležitosti stého výročia založenia Československa a spojí interpretačnú zložku v podaní slovenských hudobníkov a českého ansámblu Eben Trio.
Posledný hudobný blok sa zameria na kompozície od súčasných autorov. Hoci ich od seba delí dvadsať rokov, spája ich zármutok aj hnev nad vraždou novinára Jána Kuciaka a jeho snúbenice Martiny Kušnírovej. Martin Burlas predstaví skladbu Black Swan pre violončelo a looper, ktorú zahrá Jozef Lupták, a Ľuboš Bernáth kompozíciu Večný tmel bytia na poéziu Milana Rúfusa.