Bratislava Mozart Festival si na druhom festivalovom koncerte pripomenie dôležité výročie. Vznik prvej Československej republiky oslávi s Mozartovými generačnými druhmi.
Spoločný štát spojil spoločné dejiny dvoch krajín, ktoré sa navzájom poprepletali, ovplyvňovali a inšpirovali. Konkrétne v hudbe sa skladatelia často presúvali z jedného miesta na druhé. Táto migrácia spestrovala hudobný tok na jednej aj druhej strane.
Pre nás najvýznamnejšie na začiatku 20. storočia, keď do Bratislavy prichádzali českí vzdelanci, rozvíjať náš stagnujúci hudobný život. Dialo sa to už aj v období klasicizmu. Jedným z takýchto prípadov bol Anton Zimmermann, ktorý prišiel zo Sliezska do korunovačnej Bratislavy, kde mal ideálne podmienky na tvorbu. Stal sa kniežacím dvorným skladateľom, organistom Dómu sv. Martina a zastával aj ďalšie významné funkcie.
Ďalšou význačnou osobnosťou pôsobiacou v Bratislave bol Juraj Družecký. Vynikajúci hráč na dychové nástroje a ako skladateľ sa zapríčinil o popularizáciu nástroja basetový roh, ktorý s obľubou používal aj W. A. Mozart.
Tretí komponista Ján Jozef Rösler, ktorého hudba takisto zaznie na Bratislava Mozart Festival, išiel opačným smerom – z Banskej Štiavnice do Prahy. Mozartov vplyv nesúci sa celou touto epochou vyjadril v povďačnej kantáte – Cantate auf Mozart’s Tod – venovanej jeho úmrtiu.
Význačné diela od troch skladateľov zaznejú v podaní Solamente Naturali, Lotz Trio a sólistky večera, sopranistky Marianny Gelenekyovej.
Bratislava Mozart Festival z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia, Bratislavský samosprávny kraj, Ars Bratislavensis, Hudobný Fond.