Robert Henke vytvoril scénu, na ktorej je päť identických počítačov Commodore, ktoré využívajú špeciálne vyrobený softwere tímom umelcov a technikov. Projekt CBM 8032 AV bude 29. januára prezentovať na berlínskom festivale CTM.
Priekopník elektronickej hudby spojenej s audiovizuálnym umením. Vytvoril niekoľko diel kultového charakteru a spracoval s rôznymi producentmi pod značkou Dubplates & Mastering – jedno z najvyhľadávanejších masteringových štúdií na svete. Stál pri zrode softwaru Ableton Live, ktoré používajú také veličiny ako napríklad Underworld.
Robert Henke je dôkazom toho, že techno music je ďalšou relevantnou umeleckou formou a nielen bezduchou tanečnou zábavou. So zvukom vie robiť hotové zázraky, vytiahnuť z neho esenciu a dať jej určitý živý tvar v spojení so svetelnou projekciou. Učí to na univerzite v Berlíne, naživo zase prezentuje v kluboch a galériách. Nie je to iba jeho najznámejšia elektroakustická kompozícia Monolake, ale desiatky ďalších projektov, ktorými oživil verejné priestranstvá. Využil v nich princípy minimalizmu, avantgardnej hudby a tvorby priekopníkov elektroakustických kompozícií ako Pierre Schaeffer či Pierre Boulez.
Projektom CBM 8032 AV sa vracia do detstva, v ktorom trávil hodiny za svojím prvým počítačom Commodore 8032, na ktorom učil programovať a využívať jeho potenciál. K tomu sa teraz vracia po štyridsiatich rokoch, kedy opätovne z neho vyťahuje slučky dát a zvukov, teraz už z inej perspektívy. Spätný pohľad na zastaranú technológiu súčasnými možnosťami. Obmedzenia sú vlastne inšpiračnými limitmi, ktoré posúvajú ďalší umelecký proces.