Prestížny hudobný magazín Stereogum označilo amerických raperov, ktorí budú tvrdiť budúcu dekádu nekomerčného hip – hopu . Redaktori tohto magazínu si zároveň myslia, že mesto Houston bude zohrávať čoraz väčšiu úlohu v zomknutosti tohto žánru. Napriek tomu, že v poslednom období preniklo množstvo raperov do komerčných sfér, houstonská scéna by mala zostať nezávislá a čoraz viac sa bude odrážať zvuk beatov z tohto miesta.
Jedným zo zabehnutých mien je Jay Rock, ktorý sa pomaly blíži ku generácii tridsiatnikov, jeho druhý album, zatiaľ ešte bez názvu, by mal vyjsť tento rok, ale okrem oficiálneho singla Pay For It, nie sú o ňom ďalšie informácie známe. Jay Rock tvorí most medzi známym losangelským undergroundom a komerčnou sférou, do ktorej vkročil vďaka spolupráci s Lil Waynom.
Jay Rock – Money Trees Deuce
O chicagskom duu White Gzus sa hovorí, že ich hudba je kompromisom strednej bielej a černošskej vrstvy. Ich skladby majú hitový potenciál, predovšetkým vďaka chytľavým spevavým refrénom.
White Gzus – Money Up
Sudan Ameer Williams alias Iamsu! tvorí hudbu už od štrnástich. Naučil sa tvorivo pohrávať s hudobnými nástrojmi, nahrávať ich do počítača a následne s nimi digitálne pracovať. Iamsu! najradšej pracuje s retrospektívnym zvukom deväťdesiatych rokov. Zároveň patrí k tým vzdelanejším raperom v kalifornskej kaste a jeho názor má medzi mladými ľuďmi na univerzitách veľkú váhu.
Iamsu! – I Love My Squad
So svojim hlbokým hlasom ukazuje raper Trae Tha Truth, že rap nie je výhradne určený iba pre tenoristov. Zároveň svojim vokálnym vyjadrením šíri odkaz Tupaca Shakura, s legendárnym raperom ho spája násilná povesť, spolupráca s gangami a škandály týkajúce sa strelných zbraní. Trae Tha Truth pri týchto potýčkach skoro prišiel o život, ale zatiaľ ho jeho anjel strážny drží nažive.