Spirituálne dielo Lamentationes Jeremie Prophetae je zložené z troch lamentácií (Lamentationes pro die Mercurii Sancto, Jovis Sanctvo a Veneris Sancto) , ktoré boli určené pre obdobie Svätého týždňa. Teda troch najvýznamnejších veľkonočných dní pre kresťanov,
V Zelenkovom tvorivom odkaze zastávajú tieto kompozície prominentné miesto. Vznikli v skladateľovom najzrelšom období, Zelenka spravil dielo ako objednávku pre katolícky kostol v Drážďanoch, kde bol členom dvornej kráľovskej kapely. Celá jeho tvorba je poznačená katolicizmom, čo bolo v jeho rodnej krajine skôr výnimka. Po hudobnej stránke sú však jeho duchovné skladby inšpirované najrôznejšími európskymi regiónmi, nefixoval sa iba na jednu kompozičnú tradíciu mesta v ktorom práve žil.
J. D. Zelenka – The Lamentations of Jeremiah The Prophet
O interpretáciu nahrávky sa postaral český súbor Collegium Marianum, ktorí sa špecializujú na historicky poučené muzicírovanie. Ich inštrumentácia sa snaží byť totožná s predpísanou partitúrou. Zelenkove diela sú známe tým, že vyžadujú vysokú výrazovú kvalitu a téma okolo zmŕtvychvstania Krista si ešte viac pýta zapojenie spirituálneho cítenia. A to sa týka predovšetkým vokálnych prednesov, tie sú v zahraničnej kooperácii medzi popredným kontratenoristom Damienom Guillom, tenoristom Danielom Johannsenom a Tomášom Králom. Zelenka poňal tieto tri veľké diela v monodickom charaktere, sú napísané pre jeden sólový hlas s nástrojovým sprievodom. V tejto interpretácii dobre počuť Zelenkove nestatické rozvrhnutie textu rozvíjajúceho sa v bohatej melizmatike. Slová o ponížení, utrpení a záverečnom víťazstve ducha nad hmotou zhudobnil skladateľ v bohatých harmonických zmenách. Prvé dve lamentácie idú v molovom tónorode, posledná tretia prináša zmenu nielen v obsadení, ale aj v tónine. Durovým nasadením chcel skladateľ zvýrazniť slávnostný charakter. Nahrávka je vzácnou syntézou výnimočných sólistických výkonov a vyváženenej autentickej interpretácie.