Už dávno neplatí to, že „kapela mieša minimalistické postupy s prísnym do-it-yourself prístupom”. Napriek zmene v prístupe k tvorbe hudby sa nevzdialili od svojej parodujúcej poetiky.
S Veľkou Potrebou som sa prvýkrát stretol na koncerte v Bratislave roku 2019 (Veľká potreba Tustých baletiek – reportáž na Music Press). Vtedy ešte duo predviedlo mierne dadaistický zážitok v podobe čakania na Dianu. Kapela sa medzičasom rozrástla a zahrala si množstvo koncertov, napríklad aj na tohtoročnej online verzii Pohoda In The Air.
Veľká Potreba to sú Peter Potreba (spev, trombón), Štefan Potreba (basgitara, gitara, spev, tamburína, programovanie Dr. Roberta T. Potrebu), Dr. Robert T. Potreba (bicie, robotika, tanec), Richard Potreba (basgitara, zbor) a Branislav Potreba (zbor, perkusie, basgitara). Skrátka – rodinná potreba.
Zvuk na albume je presne taký, aký chcú a v žiadnom prípade ani len nepripomína to, čo Veľká Potreba bola, keď ešte bola duo. Nosičom sa sami jasne definujú a Veľká punk rocková potreba okrem nízkej latky a frustrácie naďalej neponúka odpovede na každodenné problémy a citové životy ľudí v meste. Takže ani to, prečo Diana nechce pijana, sa nedozvieme z najnovšej verzie piesne.
Škoda, že náš vzťah (ako národu) k tejto hudbe nie je dostatočne robustný. Piesne Bermudský kosoštvorec, či Fusspilz a koniec koncov aj spomínaná Frustrácia by mali byť okamžite hitmi veľkých rozmerov. Minimálne takých veľkých, ako suma za trombón, na ktorý sa následne hrá za pomoci toaletného zvonu.
Už samotný cover albumu nasvedčuje tomu, že Veľká Potreba sa nevzdialila od svojej parodujúcej poetiky, a tak si insitná maľba dievčatka opretého o leva určite našlo domov v nejdenej katolíckej rodine. „Obsahom piesní a hudobnými aranžmánmi to však miestami pripomína skôr veľkú spotrebu. A to myslím v tom najlepšom slova zmysle!”