Nultý ročník Festivalu súčasného umenia sľuboval podľa spoluorganizátora Stana Čoreja „kultúru, ktorá sa zaoberá skôr pocitom ako zábavou“. Na spoločnom pódiu sa tak stretli experimentátori The Blessed Beat, početné artrockové teleso Úzka Krajina, jazz-rockový Inside Group a multimediálne zoskupenie COIMP. Tomáš Moravanský alias Panáčik musel pre svoje zdravotné problémy vystúpenie zrušiť a začiatok festivalu tak organizátori posunuli o celú hodinu.
Rovnako aj podujatie sa presunulo z avizovaného nádvoria PKO (údajne pre počasie), do priestorov kina Scala. Festival súčasného umenia priniesol ukážku domácej prešovskej tvorby. Tá je nielen početná, ale má aj potenciál osloviť entuziazmom rovnako ako kvalitou. Podobné iniciatívy sú ostrovčekmi slobody, otvoreného zmýšľania rovnako aj premýšľania. Hudba tvorila hlavnú náplň programu,, no neostalo len pri nej. Už pri vchode nás vítali karikatúry „popularizátora“ rusínskej kultúry Fedora Vica. Iside Group predviedli mix jazz-rocku a zasnených ambientných plôch. O hráčskej zdatnosti nemuseli nikoho dlho presviedčať.
Iside Group – River Hopes
Po nich nasledovalo voľné multimediálne prepojenie exteriéru s interiérom. Zatiaľ sa na stenu kina tvorili grafity, v reálnom čase mohli účastníci sledovať live stream na plátno, za voľnej improvizácie COIMPU – hudby a tanca. Hudobný „balvan“ The Blessed Beat s domácou senzáciu Dávidom Kollárom rutinérsky predviedli kompozicie z pripravovaného eponymného debutového albumu. Posledné vystúpnie večera patrilo skupine Úzka krajina. Ich poetika mala blízko k artrocku a vystúpnie bolo sprevádzané projekciou absentujúceho Panáčika.
The Blessed Beat – live 2014
Pokojnú a takpovediac rodinnú atmosféru vytvorili domáci a návštevníci z blízkeho okolia. Ťažko odhadnúť ich počet. Strácali sa v pomerne veľkej sále, pri cigaretke, improvizovanom bare a samotnými účinkujúcimi. Pol hodinu pred polnocou ostal len príjemný pocit a očakávanie že prvý ročník prinesie opäť nové šarišské tváre a podnety.