V stredu večer zažila Bratislava skutočnú hudobnú avantgardu. V Randal Club-e sa predstavil francúzsky producent Gautier Serre so svojím šialeným projektom IGORRR.
Tento rok toto nevšedné zoskupenie vydalo už svoj piaty album Savage Sinusoid a vydalo sa na európske turné so zastávkou aj v Bratislave. Kombinácia elektroniky, metalu, barokového ženského vokálu, neľudského black metalového revu, či balkánskych rytmov sľubovala riadny mišmaš, ktorý si nenáročný poslucháč ani len nevedel predstaviť a náročný, len neveriacky krútil hlavou. „Chcem len robiť hudbu, ktorú milujem, bez toho aby som sa musel sám seba pýtať, čo ľudia chcú. Chcem robiť hudbu, ktorá mi dáva zmysel a bez žiadnych obmedzení“, tvrdí sám Gautier. A tak to aj vyzerá. Už len samotné názvy piesní ako Navždy špagety (Spaghetti Forever), Plesnivé oko (Moldy Eye), alebo Malý vrabec (Tout petit moineau), či Veľmi dlhé kura (Very Long Chicken), svedčia sami o sebe. A ak si k tomu ešte pripočítame fakt, že spoluskladateľom Gautiera je aj jeho domáci miláčik – kurča Patrick, máme vymaľované.
Ako predkapela vystúpila formácia Black Hole Constellation z Prahy podobného heavy-experimental ladenia, ktorú tvorí dvojica hudobníkov Michal Jahoda (basa) a Marián Leskovský (bicie). Od prvého tónu nebolo pochýb, kto je ich hudobný vzor a inšpirácia. Ich 40 minútový set plne splnil svoju úlohu rozohratia publika.
Desať minút po deviatej nastúpila už hlavná hviezda večera. Samotného Gautier-a Serre-ho (elektronika) naživo dopĺňa Laure Le Prunenec (barokový vokál), Laurent Lunoir (metalový vokál) a Sylvian Bouvier (živé bicie). Totálne preplnený Randal bol v očakávaní a úvodný skvelý nástup v Spaghetti Forever nenechal v publiku nikoho chladným. Super hutný zvuk, šialené pohyby účinkujúcej speváčky a speváka, ktorého akoby vytiahli z amazonského pralesa, či post apokalyptického filmu, vytvárali vskutku bizarné divadlo. Kostru setlistu tvorili najmä piesne z najnovšieho albumu (napr. klipové Opus Brain, Cheval a ieuD), ktoré dopĺňali staršie kúsky najmä z albumu Nostril (2010), ako Pavor Nocturnus, Excessive Funeral, či Tendon, a tiež z predošlého albumu Hallelujah (2012) – Grosse barbe a Tout petit moineau. Došlo aj na piesne ako Barbecue, či Bisquette z albumu Maigre (2015), na ktorom Igorrr spojili sily s ďalším hudobným telesom Ruby My Dear. Na záver koncertu odzneli ešte prídavky Unpleasant Sonata, Apopathodiaphulatophobie a Robert.
Kto má rád hudobné výlety, fúzie zdanlivo nezlučiteľných žánrov a poriadnu porciu avantgardy, určite si prišiel na svoje, a to ako metalisti, tak priaznivci elektroniky, či opery. Veľmi zaujímavý zážitok. Oplatí sa počuť a tiež vidieť.